El BNG de A Coruña rechaza la sentencia del TSXG sobre el Agra de San Amaro
Los nacionalistas demandan que se modifique el PXOM, que se rescate la antigua cárcel provincial y se acabe con el "abandono" de la Ciudad Deportiva Arsenio Iglesias
12 diciembre, 2022 13:42El grupo municipal del BNG no comparte la sentencia del TSXG sobre los terrenos del Agra de San Amaro, una decisión que ratifica que los dueños de esta zona conservan su edificabilidad. La concelleira Avia Veira, ha recordado que los nacionalistas han defendido en el pleno en mayo que en el Plan Especial de la Torre se suprimiese la edificabilidad en este entorno que rodea a un bien que tiene calificación de Patrimonio de la Humanidad.
"Cal foi o problema? Que na licitación do Plano Especial da Torre non se contemplaba esa supresión. Iso viuse nos pregos do contrato. Por un lado, apelábase a que se atendesen as previsións do PXOM de 2013 –que si abre a porta á edificabilidade- e que se tivesen en conta as sentenzas xudiciais. Mais, por outro, facíase alusión a que se considerase unha moción de setembro de 2016 en que se avogaba pola non edificación. As dúas cousas á vez son evidentemente imposíbeis", explica Avia Veira.
La moción de septiembre de 2016, autoría del BNG, fue aprobada, no como la del pasado mayo, ambas favorables a la no edificación en el entorno de la Torre. Una propuesta a la que el PSOE y el PP votaron en contra. Ahora, los nacionalistas defienden que se otorgue la máxima protección al entorno de la Torre, una acción en la que el gobierno local "tería que actuar en tres eixos", advierten.
"Primeiro de todo, modificar o PXOM, tal e como defendemos en 2016 e 2022. En segundo termo, hai que rescatar o antigo cárcere provincial e conseguir que sexa rehabilitado polo Estado, que é o seu propietario. E finalmente cumpre acabar co abandono e degradación da contorna da Cidade Deportiva Arsenio Iglesias, tal e como vén demandando de xeito reiterado a veciñanza de Monte Alto", ha remarcado Veira.
"Consideramos que iso é o que ten que facer o Goberno Local diante do que xulgamos como un auténtico escándalo urbanístico", concluyen desde el BNG.