Un acto celebrado este sábado en Perillo, en Oleiros (A Coruña) ha recordado la figura del periodista gallego José Couso, que fue asesinado hace 21 años en el hotel Palestina de Bagdad, y sus responsables "siguen sin responder por este crimen de guerra ante la justicia española".
"Cando lle din un bico na fronte ao corpo do meu sobriño xurei que mentres me quedase un sopro de vida dedicaríame a reclamar reparación e xustiza para José Couso". Esas han sido las emotivas palabras de su tío, Rafael Permuy, en el acto celebrado esta mañana en Perillo con el que se pretendía continuar denunciando que los responsables del asesinato del periodista gallego hace 21 años en el hotel Palestina de Bagdad sigan sin responder ante la justicia.
En el acto también ha participado el alcalde de Oleiros, Ángel García Seoane, otro tío de Couso, Francisco, y el periodista Alfonso Hermida, en representación de la plataforma Defende a Galega, premiada con el galardón José Couso a la libertad de prensa del Colexio de Xornalistas de Galicia.
El emotivo acto ha estado enmarcado por la música del cuarteto de gaitas Os Ozóns, César de Centi y Hito Mansilla. Tras agradecer a la familia de José Couso su presencia, el alcalde ha culpado al "veleno da avaricia" de todas las guerras provocadas por los Estados Unidos, como la que acabó con la vida de Couso.
"Un profesional da nosa terra que foi atacado covardemente xunto a outros compañeiros mentres facían o seu traballo de informarnos", ha relatado el regidor, que ha añadido que "a pesar das numerosas presións exercidas polos Gobernos de Bush e Aznar, houbo xornalistas decentes e valentes como José Couso que decidiron arriscar a súa vida para que puidésemos coñecer que a realidade".
Una realidad que "non era a que nos contaba o chamado trío das Azores: non había armas de destrucción masiva en Iraq, tal e como anos despois recoñeceron Bush e Blair, a diferencia de Aznar que segue instalado na mentira", ha expresado el regidor.