Bugallo confirma que se vuelve a presentar a la alcadía de Santiago de Compostela
El socialista señaló que su candidatura ofrecería "máis confianza, seguridade e capacidade para afrontar un escenario tan complexo como incerto "
13 septiembre, 2022 13:15Después de tener en semanas en vilo a todos los compostelanos, por fin el alcalde Xosé Sánchez Bugallo ha confirmado que se postulará como candidato socialista en las elecciones municipales de mayo de 2023.
Así lo ha anunciado en la mañana del martes tras la Junta de Gobierno local. "Quero agradecer enormemente a confianza depositada en min polos meus compañeiros do partido socialista e quero manifestar que sinto como unha gran ilusión e tamén como unha gran responsabilidade o de presentarme a estas eleccións".
El regidor compostelano ha hecho referencia a su tardanza a la hora de anunciar sus candidatura, algo por lo que periodistas llevaban preguntando desde el inicio del verano y que tuvo que ser aclarado por el secretario general del partido en Galicia, Valentín Formoso, hace una semana.
"As persoas cando chagamos a un determinado punto temos que facernos determinadas reflexións, que nalgúns casos son exclusivamente persoais e que noutros casos teñen que ser ademais compartidas con outras persoas, e valorar se é o momento de dar un paso atrás ou se é o momento de seguir adiante", explicó.
Durante es periodo de reflexión, el alcalde señaló que su conclusión fue que "debo seguir a disposición dos composteláns para que estos no mes de maio tomen a decisión se queren renovar a confianza en min ou se queren elexir outra opción".
Bugallo declaró que su candidatura, en comparación con el resto de alternativas entre las que podrán elegir los vecinos, "ofrecerá máis confianza, seguridade e capacidade para afrontar un escenario tan complexo como incerto que temos diante de nós".
Tensiones en el Pleno
Dentro de las razones para volver a presentarse a la carrera por el Pazo de Raxoi, el regidor explicó que la situación vivida en el Pleno del día anterior fue una de ellas. "Creo que un alcalde de Santiago ten que ter os intereses xerais da cidade por enriba de calquera outra consideración e por enriba de consideracións políticas ou persoais ou electorais, e desgraciadamente eu iso onte non o vin", sentenció.
El pasado lunes, 12 de septiembre, la corporación municipal vivió una agitada sesión plenaria, en la que durante varias votaciones, la oposición atacó las posiciones del alcalde e incluso llegó a tumbar alguna de las reformas más esperadas, como la de abrir el concurso por la licitación del agua. Durante la votación, Bugallo se había ofrecido a dejar la licitación para el próximo mandato e incluso a dejar la presidencia de la mesa de contratación, en un intento para convencer al Partido Popular, que finalmente tumbó la propuesta.
"Foi unha actuación puramente obstruccionista", declaró el alcalde sobre el voto negativo del Partido Popular. "O único que interesa é parar".
Sin detalles sobre las listas
Sobre el diseño de las listas electorales, el regidor no quiso aclarar qué nombres repetirían de los miembros del Gobierno local, aunque sí que señaló que contaba con "total confianza" por parte del partido para elaborar la mejor opción posible.
"Intentarei que as listas sexan aquelas nas que os cidadáns de Santiago se poidan recoñecer e que estén en condicións de ofrecer aos cidadáns de Santiago as mellores e maiores garantías de eficacia na resolución dos problemas da cidade".
Bugallo destacó en la necesidad de "rendir contas" y entablar conversaciones con los vecinos compostelanos para averiguar cuáles son los proyectos necesarios para el futuro de la ciudad. "Imos a ter guías moi importantes como o plan de Acción da Axenda 2030, que espero que sirva de guía non só ó noso grupo senón ó resto de formacións políticas de Santiago".
De ganar en los próximos comicios, Xosé Sánchez Bugallo se enfrentaría a su sexto mandato no consecutivo como alcalde de Santiago de Compostela. El socialista llegó por primera vez al cargo tras la renuncia de Xerardo Esstévez en 1998. Fue regidor durante tres legislaturas consecutivas, desde 1999 hasta 2011, cuando el Partido Popular accedió al bastón de mando y no volvió al Pazo de Raxoi hasta 2019, tras el mandato de Compostela Aberta.