Publicada

La portavoz del gobierno local de Santiago, Míriam Louzao, ha informado este lunes de dos autos judiciales referidos al complejo de San Domingos de Bonaval, que ratifican que Concello y Arzobispado son los "propietarios" del Panteón de Galegos e Galegas IlustresLouzao ha informado que después de "un longo percorrido que comezou nos anos 90", finalmente se procederá a la "cancelación do asento rexistral do conxunto de Ben de Interese Cultural (BIC) de San Domingos de Bonaval", ha explicado Louzado.

Esto supone que el Panteón se inscribirá de nuevo en el Registro, especificando la distribución entre sus dos propietarios. Así, el Concello será titular de todo el recinto, "incluída a parte cedida ao Museo do Pobo Galego"; mientras que el Arzobispado se quedará con la titularidad "da igrexa, a capela do Rosario e estancias anexas", ha avanzado Louzao.

Esto permitirá impulsar la Fundación del Panteón, cuya ley fue aprobada por unanimidad y de la que formará parte el Parlamento gallego, Xunta, Concello y Arzobispado.

En este sentido, la portavoz del gobierno local ha resaltado que ya hubo "reunións e avances" sobre su patronato, al tiempo que se ha mostrado satisfecha "porque se encamiñe a resolución dun longo conflito e se dean pasos para facilitar a apertura e dignificación dun espazo de gran simbolismo e transcendencia para o noso país".