Ecoloxistas en Acción ha denunciado ante el Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) al Consello de la Xunta por la promoción de la declaración de interés autonómico del proyecto Galicia Sports 360, la "factoría del deporte" impulsada por el Real Club Celta. El proyecto ha suscitado gran polémica al pretender asentarse de forma presuntamente ilegal en Mos.
El Concello de Mos concedió dos licencias municipales de obra en el año 2018 y en el 2019 que afectaban a terrenos clasificados como suelo forestal de especial protección, según denuncia Ecoloxistas en Acción, sin haber tramitado previamente un Plan Especial de Dotación e Infraestructura. Este se aprobó en julio de 2022 con los informes pertinentes favorables de Montes, Medio Ambiente, Patrimonio y otras
El colectivo ecologista censura que las obras proyectadas en Mos por el Celta exceden lo que permiten las licencias: "Así o ditaminou a Xustiza, xa que ditas licenzas foron anuladas por Sentenza do Xulgado do Contencioso- administrativo nº3 de Pontevedra. Sentenza firme, xa que foi confirmada polo Tribunal Superior de Xustiza de Galicia en marzo de 2023, tras resolver o recurso de casación interposto polo concello de Mos".
Con todo, el proyecto Galicia Sports 360 sigue adelante y ha logrado la declaración de proyecto de interés autonómico, lo que permite agilizar los trámites y permisos necesarios al pasar a depender solo de la Xunta. "Mediante esta declaración de interese autonómico queren expropiar uns terreos forestais que debían manterse como tales, algo que non se poñía en dúbida por ninguén ata que puxo o ollos neles unha entidade privada", declaran desde Ecoloxistas en Acción.
Además, denuncian el impacto ambiental y patrimonial que supondrían estas infraestructuras. Por todo ello, Eloy Pérez, coordinador de Ecoloxistas en Acción, sentencia: "Consideramos que estes feitos son constitutivos dun delito de prevaricación administrativa urbanística e por iso denunciaremos ante o TSXG a todo o Consello de la Xunta que aprobou a declaración de interese autonómico ao proxecto GS360 impulsado polo presidente do Celta".