El próximo 28 de diciembre se celebrará el pleno de aprobación provisional del nuevo Plan Xeral de Ordenación Municipal -PXOM- de Vigo, así como el de los presupuestos con los que se afrontará el ejercicio económico de 2024. Dada la trascendencia de la sesión, el Bloque Nacionalista Galego en Vigo ha pedido que se flexibilice el acceso de la ciudadanía.
Para lograr lo anterior, los nacionalistas sugieren que el plenario tenga lugar a las 20:00 horas en el Auditorio Municipal con turnos de intervención y réplica ampliadas "para permitir a maior asistencia de viguesas e vigueses ao debate dun documento central no futuro da cidade e que vai ditaminar o resultado das 4.502 alegacións formuladas pola veciñanza e colectivos".
Según argumentó Xabier Pérez Igrexas, los vecinos "merecen e teñen dereito" a "coñecer" los argumentos que fundamentan el voto de las diferentes fuerzas políticas. Además, reclamó que se habiliten intervenciones superiores de, mínimo, diez minutos, así como un segundo turno de réplicas.
Por último, el voceiro nacionalista afeó el hecho de que "os grupos políticos da oposición coñeceran a data da sesión pola prensa, sen que se informara previamente no Consello da Xerencia Municipal de Urbanismo nin na Xunta de Portavoces". En este extremo, el BNG cree que la decisión de someter a aprobación el documento a pocos días de terminar el año responde a un intento del Gobierno local "por manter a opacidade".
De las 29 alegaciones formuladas por el BNG, señalan en la formación, "tan só dúas foron estimadas por referirse a cuestións técnicas obrigadas pola normativa". Para Igrexas, la respuesta de Caballero "é rotunda: o Plan Xeral e o modelo de cidade para os vindeiros 15 ou 20 anos vaino decidir el e punto".