Vecinos de Eirís y la Marea protestan a la Xunta por el nuevo CHUAC de A Coruña
El partido solicita que el complejo hospitalario se someta al procedimiento de evaluación ambiental estratégica común y los vecinos lo califican como "un monstruo de formigón"
11 mayo, 2022 16:35El grupo municipal de la Marea Atlántica ha presentado ante la Consellería de Medio Ambiente, Territorio y Vivienda los alegatos al documento ambiental de la mejora de accesos al Complejo Hospitalario de A Coruña (CHUAC) y solicita que se someta al procedimiento de evaluación ambiental estratégica común.
La portavoz de la Marea Atlántica, María García, señaló: "Planean unha
rotonda enorme que se elevará 20 metros, practicamente enriba do Pazo
de Guyatt e o núcleo protexido das Xubias. Terá un impacto visual e
ambiental enorme e, lonxe de mellorar a súa conectividade, suporá unha
barreira para toda a contorna do litoral da ría do Burgo, illándoo máis."
"É necesario mellorar a mobilidade da zona e os accesos ao CHUAC, pero non ten porque supor unha agresión ao patrimonio natural e cultural. Deberíase continuar coa senda de humanización da cidade e das vías de comunicación iniciada no anterior mandato, por exemplo na demolición do viaducto da Ronda de Nelle", concluye.
La Marea señala que el proyecto de mejora de los accesos al CHUAC es "incoherente e entra en conflicto co proxecto de reducción de edificabilidad no entorno da Ría do Burgo".
Para esta modificación puntual del PXOM la Marea incluye en su argumentación la Estrategia de Adaptación al Cambio Climático da Costa de España que recomendaba, junto con el Plan de Ordenación do Litoral de Galicia, la necesidad de revisar y modificar la ordenación del borde litoral de A Coruña, en concreto en esta zona.
Protesta de los vecinos de Eirís
Por otro lado, la Asociación Vecinal de Eirís ha presentado alegatos al estudio de evaluación ambiental que presentó recientemente la Xunta Galicia.
"Un monstruo de formigón o doble de grande que o actual, rodeado de viais en altura no alto dun monte. Montruo que levará por diante 28 vivendas, restos arqueolóxicos, a Lagoa do Parque de Eirís e parte do propio parque, fontes, árbores,… que ameazará o alto a quen mire dende boa parte da comarca, nomeadamente dende Santa Cristrina.", señalan en un comunicado.
Dicen que todo está "enmascarado" en un procedimiento "simple" que acorta el proceso para evitar tener que "cumplir con la legislación vigente". "Finalmente aprobarán o contrario do anunciado: Nin humanizar nin dar accesibilidade, nin hospital novo.", apuntan.