La orilla del embalse de Cecebre, en Cambre (A Coruña).

La orilla del embalse de Cecebre, en Cambre (A Coruña).

A Coruña

Marea Atlántica pide convocar al Consejo de Emalcsa para medir el estado del embalse de Cecebre

Desde el partido alertan que el embalse de Cecebre está al 38% de su capacidad, poco más de la mitad de lo habitual en un mes de octubre

18 octubre, 2022 12:36

La Marea Atlántica ha preguntado al gobierno local de A Coruña las medidas de ahorro de agua adoptadas y las futuras frente a la sequía prolongada. Así lo han trasladado fuentes del partido, que manifiestan que "as choivas destes días non foron suficientes para mellorar a situación do encoro de Cecebre, que se atopa ao 38% da súa capacidade, pouco máis da metade do habitual nun mes de outubro", aseguran. Por esta razón, solicitan que se convoque el Consejo de Emalcsa para analizar la situación y que A Coruña se coordine con el resto de los ayuntamientos que se abastecen en Cecebre.

"A situación require actuar sen máis dilación, polo que instamos á alcaldesa á convocar ao Consello de Emalcsa e a coordinarse con todos os concellos que se abastecen no encoro de Cecebre" exponen, mientras subrayan que "as choivas destes días non foron abondo para reverter a situación e a Xunta mantén a alerta por seca prolongada en toda a demarcación Galicia-Costa, da que forman parte os ríos Mero e o Mandeo".

"Xa avisamos en febreiro, ante a primeira prealerta de seca, de que sería necesario un plan de actuación para este ano, e queda demostrado que era moi necesario”, ha recordado la portavoz municipal, María García. Según Marea Atlántica, la última vez que hubo un otoño con tan pocas lluvias fue en 2017, cuando Cecebre llegó a estar al 35% de su capacidad en el mes de noviembre y los ayuntamientos del área metropolitana de A Coruña se pusieron de acuerdo para apagar las fuentes ornamentales, limitar el baldeo de calles y reducir el riego de los parques. Además, prepararon restricciones al consumo empresarial y doméstico, aunque finalmente no fue necesario aplicarlas, destacan.

Efectos de la crisis climática

El partido pone de manifiesto que este 2022, tras tras un verano con temperaturas récord llegó también un otoño anormalmente caluroso, en el que el consumo de agua se disparó. "Cecebre comezou agosto ao 80% da súa capacidade e perdeu máis da metade das reservas en dous meses e medio. Existe, desde logo, a posibilidade de bombear auga desde o lago das Encrobas, pero esa operación depende dunha estrutura custosa e de elevado consumo enerxético, e non exclúe a necesidade de aplicar medidas de aforro", han valorado.

Asimismo, han recordado que "a emerxencia climática ten un impacto xa moi real, e vainos
obrigar a
ser máis eficientes no uso da auga para evitar situacións de escasezano futuro", concluyen.