Marta Lois (Compostela Aberta) en una rueda de prensa.

Marta Lois (Compostela Aberta) en una rueda de prensa. Compostela Aberta

Santiago

Compostela Aberta lleva la polémica del aborto de Castilla y León al Pleno de Santiago

La concejala Marta Lois demandará que el gobierno local organice campañas informativas para informar sobre los avances de la nueva ley

25 enero, 2023 20:42

La formación municipal Compostela Aberta llevará mañana a Pleno una moción para defender el derecho al aborto, ante la última polémica de las medidas antiabortistas anunciadas por el gobierno de Castilla y León. La concejala Marta Lois, que forma parte del movimiento Sumar de Yolanda Díaz, será la encargada de defenderla.

Lois señaló que "a saúde e os dereitos sexuais e reprodutivos das mulleres son dereitos humanos que urxe garantir fronte ás múltiples tentativas e propostas para retroceder nestas conquistas, atentar contra os dereitos das mulleres e, ao tempo, erosionar a democracia".

Con la moción, Compostela Aberta busca que el gobierno local se posicione a favor de la reforma de la nueva Ley del Aborto, y que contribuya a organizar campañas informativas para explicar las novedades y avances de la reforma. En el documento que defenderá la edila en el Pleno también se incluye una demanda al gobierno autonómico para que garantice los derechos sexuales y reproductivos de las mujeres en el Sergas.

Marta Lois explicó que "o acontecido en Castela e León semella non ser un caso anecdótico nin isolado, senón que podería responder a unha estratexia máis ampla para boicotear a reforma da Lei do Aborto, e non só desde a extrema dereita".

Por ello, urge que Santiago se posiciones en contra a cualquier tipo de anuncio de trabas contra la nueva ley, como supone el protocolo antiabortista de la comunidad vecina. "É moi preocupante que a primeira reacción do presidente da Xunta ao ser preguntado por esta cuestión fora a defensa das medidas impulsadas pola extrema dereita, das que só tomou distancia cando comprobou a alarma social que se tiña producido".

La edila destacó que no le "sorprende" la actitud del titular de la Xunta. "Hai que lembrar que a Xunta de Feijóo xa impulsara diferentes iniciativas lexislativas moi regresivas contra os dereitos sexuais e reprodutivos das mulleres, en colaboración coa Red Madre, unha rede antiabortista que tén recibido ata 300.000 euros de subvencións públicas do Goberno autonómico".

Por último, Lois destacó que en Galicia los abortos no se practican con normalidad y que todavía existen muchas dificultades. "O Sergas tén sido condenado pola xustiza pola demora na práctica dun aborto terapéutico a unha paciente que finalmente tivo que desprazarse a Madrid para ser sometida a esa intervención".