El BNG de Vigo, a través de su portavoz, Xabier P. Igrexas, solicitó hoy la paralización de las obras del paseo del río Lagares por incumplir, según precisó, la parada biológica que fijó el Servizo de Conservación da Natureza del la Xunta de Galicia entre abril y junio. En este extremo, anotaron los nacionalistas, el citado periodo corresponde a la reproducción y a la cría de la fauna.
Por otro lado, el voceiro vigués manifestó su "enorme preocupación" ante la posición del Lagares como el río gallego que "máis plástico verte ao mar". Lo hizo en base a los datos recogidos por la organización The Ocean Cleanup. "A pesar da súa importancia en termos ecolóxicos, vemos como a súa protección fica en papel mollado de maneira reiterada por causa da irresponsabilidade das administracións competentes, tanto a Xunta de Galiza, como o Concello de Vigo", explicó Igrexas.
Los nacionalistas tacharon de "inaceptable" el hecho de que se estén produciendo obras en los márgenes del río, concretamente, a la altura de Severino Cobas, "que incumpren a parada biolóxica fixada polo Servizo de Conservación da Natureza da Xunta de Galiza".
Por lo anterior, y al igual que hicieron organizaciones ecologistas como Adega o Verde Gaia, el BNG pidió la "inmediata paralización" de las obras. Igrexas insistió en la "enorme preocupación" ante los datos recogidos por The Ocean Cleanup y que sitúan al Lagares como el caudal gallego que más plástico vierte al mar: "Dun total de 14 toneladas de plásticos que cada ano acaban nas augas da ría de Vigo, o 89% teñen a súa orixe no río Lagares", precisó Igrexas, quien anotó que lo anterior se suma "aos millóns de litros de augas sen depurar que se verten cada ano en forma de alivios técnicos dende a propia Estación de Auga Depuradora do Lagares e que supoñen, tal e como temos denunciado, unha clara agresión ambiental que debe cesar", concluyó.
Por último, el BNG instará al Gobierno de Abel Caballero a que inicie los trámites para declarar los 17,5 kilómetros del Lagares como espacio natural de interés local. Todo ello para aumentar la protección sobre el caudal.