La Marea insta al Gobierno local de A Coruña a defender el modelo de Nostián
"Instamos a Inés Rey a convocar as Mesas de Alcaldes y Alcaldesas do área metropolitana, comenzando pola de residuos, e procurar unha alianza para defender o modelo húmido seco demostrando a súa eficiencia diante do Ministerio de Transición Ecolóxica", señaló el candidato a la alcaldía, Xan Xove
19 diciembre, 2022 17:47La portavoz municipal de la Marea Atlántica, María García y el candidato a la alcaldía, Xan Xove, valoraron en rueda de prensa los problemas que está generando la gestión de residuos de A Coruña y la renovación del contrato de la planta de Nostián.
“Instamos a Inés Rey a protexer o modelo de Nostián, convocar as Mesas de Alcaldes y Alcaldesas do área metropolitana, comenzando pola de residuos, e procurar unha alianza para defender o modelo húmido seco demostrando a súa eficiencia diante do Ministerio de Transición Ecolóxica. Abandoar este modelo pode supoñer perder varios millóns de euros en ingresos pola recuperación de envases”, argumenta Xove.
Xove denunció que "despois de tres anos e medio, o contrato da planta de tratamento de residuos de Nostián, o maior do Concello, segue en prórroga forzosa, coa plantilla en pe de movilizacións, coas instalacións deteriorándose e cos Concellos da Mancomunidade das Mariñas enterándose do que pasa pola prensa. Ademáis, a escombreira de rechazos está sen selar e ainda non se lle reclamaron á empres os 10 millones que cobrou de máis, para asombro do interventor municipal, que o ten sinalado nos sus informes”.
Por su parte, María García, insistió en la necesidad de mantener el modelo de Nostián y en que el Gobierno local está a tiempo de "elaborar un estudo serio de costes e beneficios cos resultados da recuperación de materiais en mano, comparando os dous modelos". El objetivo es que el Ministerio de Transición Ecológica conozca la realidad de A Coruña antes de que se apruebe el Real Decreto que ahora está en fase borrador. "É importante dar batalla con datos serios e rigurosos, polas desfavorables consecuencias que tería o cambio de modelo a nivel ambiental, económico e mismo no referente á ocupacion do espacio público".
Abandono de las políticas de Residuo Cero
La Marea explica que el anteproyecto para el tratamiento de los rechazos no define el destino de los residuos no aprovechables y delega esa decisión en la futura concesionaria. "Con todo, o peor é que no que levamos de mandato desapareceron as medidas e programas de prevención e reducción de residuos para minimizar os rechazos na planta", señala María García.